מפרינט לאינטראקטיב

מפרינט לאינטראקטיב

הפרינט עוד לא מת, אבל תחום עיצוב הדיגיטל הינו אחד התחומים המתפתחים והמבוקשים ביותר כיום. ולכן ריכזנו עבורכם את הדברים שיגרמו לכן להבין למה "כל העולם עובר לדיגיטל"!

קודם כל מספר עובדות למה כידאי למעצבים גרפיים לעשות את המעבר?
ישראל היא מעצמת היי-טק, מכיוון שהיא המדינה השנייה בגודלה בכמות חברות הסטארט-אפ שמוקמות בה. לכן הביקוש בשוק למעצבי דיגיטל גדל יותר ויותר בשנים האחרונות.

היום כל משרדי הפרסום מספקים שירותי עיצוב לפייסבוק וגוגל.

מעצבים לפרינט עם עד חמש שנות ניסיון ירוויחו עד 9,000 ₪, מעצבי דיגיטל לעומת זאת יכולים להרוויח 15,000₪ ויותר.

כשמעצבים לדיגיטל, יש הרבה יותר רבדים, וגם הרבה יותר פלטפורמות. בתחום הדיגיטלי כל דבר שמעצב גרפי עושה הוא מדיד. לכל דבר יש תוצאות. אתה גורם לחווית משתמש שאפשר גם לתקן ולעדכן אותה כל הזמן על סמך נתונים שנמדדו.

במשפט אחד: העיצוב שלך חי לנצח!

מי שלמד עיצוב גרפי, מכיר כבר את הכלים והעקרונות של עולם העיצוב, אבל בשילוב עם למידה של כלים חדשים ושל תחום חדש הוא פותח לעצמו דלת נוספת באותו הבית.
המעבר מפרינט לעיצוב לסביבה דיגיטלית לא דורש שינויים מרחיקי לכת ממעצב פרינט מנוסה.

אז מה חסר למעצב גרפי להפוך גם למעצב דיגיטל?
בין העיצוב המסורתי לדפוס לבין העיצוב לפלטפורמות דיגיטליות יש הבדלים ניכרים, אותם נדרשים להביא בחשבון בבחירות לאורך תהליך העיצוב.
התפישה, התהליך, הכלים והאסטרטגיות שצריך לדעת כדי לעשות את המעבר ולהתמקצע בסופו של דבר בעיצוב חווית משתמש טובה.
בפרינט אתם בדרך כלל קוראים את ספר המותג של הלקוח, ואז מעצבים ובסוף מציגים את העיצוב על דף. בדיגיטל העבודה היא מול הרבה יותר ממשקים – אנשי מחקר, מאפיינים, מפתחים, מנהלי מוצר ועוד.
קודם כל על המעצב לחקור קהלי יעד, להבין את מהות התחום עבורו הוא מפתח את המוצר, בדומה למיתוג על המעצב ללמוד לעומק ולספוג את ה – DNA של העסק כידי לגרום לחווית משתמש מוצלחת, בסופו של דבר כמו בפרינט עליכם לספק את הסחורה ולגרום לחוויה טובה כאשר המשתמש נמצא באינטרקציה עם המוצר שלכם.
להבדיל מפרינט שבו הממשק אחיד (דף), בדיגיטל אתם יוצרים אינטרקציה עם המשתמש, גורמים לו להרגיש, להגיב, להשתתף ואף מניעים אותו לפעולה שיכולה להביא לרווחים שלכם או של הלקוח עבורו אתם פיתחתם את המוצר.
עליכם להבין כיצד לעצב בסביבה רספונסיבית לצידו של ניווט וגלילה עם מחוות רבות אחרות.
כמובן אסור לשכוח שישנן פלטפורמות מגוונות בתחום הדיגיטל: IOS, אנדרואיד, המשקפיים של גוגל. מי יודע לאיזה פלטפורמה תעצבו בעתיד?
לסיכום:
המדיה הדיגיטלית שונה בהרבה בחינות מזו המודפסת. יש בה תנועה, יש בה שימוש אחר, זמינות אחרת ומטרות לאיסוף אינפורמציה ולתקשורת ישירה עם המשתמש. עליכם לדעת לגשר על ההבדלים, שגם בפרינט וגם בדיגיטל הלקוח שלכם יראה נהדר, יהיה ידידותי למשתמש, מזוהה וממותג.
וכמובן לשים דגש על נוחות צפייה, נגישות, התאמה והמרה למכשירים הניידים.

מתרגשים לקראת המעבר?